Torsdagstur comin' up, comin' up




Då var det dax att åter dra på sig bävernylonoverallen, leta upp de starkaste cykellycktorna, dricka ett glas standard mjölk och ta sig ut i den skånska fuktiga höst kvällen. Turen körs till större delen på cykelstig i riktning Vattentornet, ner till Limhamns industrier, grusrace utanför Zlatanborgen för att sedan övergå i en eventuell Citadellsvägensprint. Ta inte smokingen och glöm inte lysen.
Ps. Vill även passa på att välkomna alla malmö pistarder på (för-)fest hos mig o min käresta lör 15.nov 20.00. välkomstdryck och tilltugg kommer finnas. för dem som har för avsikt att supa sig full föreslår vi att man medtager egen sprit.

14 kommentarer:

Johannes sa...

Låter riktigt trevligt, jag har min jobb vecka på torsdagen så jag dyker upp runt halv 12-12 för mer öl eller tricks (sjukt roligt för 2 veckor sedan, kom hem runt halv3)

Jon sa...

Btw. Är det inte meningen att vi ska ha katt/utställnings-möte på lördag?

Vad säger kattgeneralen? Tar du dig över bron eller får vi masa oss över till den lite mer avslappnade delen av Øresund?

Simon Busk sa...

Skulle ni vilja ta er över sundet skulle jag (och min plånbok) bli väldigt lycklig!

Kommer ni över så käkar vi god mat, dricker lite öl och planerar! oavsett så blir det en träff, vi ska ju bestämma vad som ska med till utställningen, ta med tröjor, kepsar, bilder, videor, plåster och allt annat där hemma som är pista malmö relaterat!

Vad säger ni? Vill ni över sundet och känna på lite storstadsliv eller ska buskens lungor få andas lantlig luft i helgen?

Anonym sa...

Jag har svårt att komma över i helgen, skulle funka bättre för mig i Malmö.

/Christofer

oldini sa...

Jag jobbar ikväll men är gärna på en öl/trickrunda i novembernatten sen!

joakimR sa...

låter som en fin runda!

Aron sa...

Tjena alla Pistarder. I skrivande stund sitter jag ivrig i Lund och tänker hänka på rundan ikväll! Ska bli skoj. Har längtat. Imorgon freitag tänkte jag och min tjej pysa till Köpenhamn, på lördag är vi i Malmö om någon vill hitta på något. Så jag önskar att du Simon kommer hit till "asien" istället - och tar med dig maten. Hä hä. Nu vet ni mina helgplaner! Hoppas att vi ses. Fridens liljor från Aron

Anonym sa...

Hänger förmodligen på om mitt knä håller ihop, åtminstone en lite bit.

/Eodd

Simon Busk sa...

träffen är föresten hemma hos christoffer, ta med era bilder/filmer/prylar till honom någon gång på lördag så får vi se vad vi bjuder på hos solde sen!

Anonym sa...

Har jag missat något? stod vid korsningen ystadvägen- lantmannagatan 2100 så inte en enda fixie förutom min egen? vad händer och fötter?

/eodd

Christofer sa...

Du var tyvärr vid fel hörn, det är ystadgatan/lantmannagatan. jag o snarkus stod i samma hörn som du första gången vi var med..

Anonym sa...

haha =).. vilket hörn är det som gäller? var ligger ystadgatan?

/eodd

Anonym sa...

Nu har jag hittat ystadgatan, ses nästa torsdag!

trashcore sa...

Det där misstaget med ystadgatan/vägen har gjorts av många genom åren..