So much drama.


I kväll visade Malmö sig från sin sämsta sida. Ständigt skiftade vindarna riktning, men de var mestadels mot och sidovindar. Man kunde pressa ett kvarter fram i motvind bara för att nästan slås till backen av sidovinden som kastade sig fram ur sitt bakhåll när man nådde fram till husknuten. Benen kändes tunga och taxibilar tutade på oss.
Jag kände hur krafterna tröt i motvinden och började inombords anklaga mig själv för att ha cyklat för lite på senaste, att jag har negligerat min kondition.
Men tydligen var jag inte ensam om att ta stryk utav blåsten. Jens bröt med stelfrusna fingrar. Christofer bröt med spyan i halsen.
Efter att ha stärkt mig med en Brämmhults apelsinjuice kändes det hela dock lite bättre.
Resten av rundan fortlöpte smärtfritt fram tills dess att en dam i sin Renault valde att spontant tvärnita på öppen gata, vilket resulterade i att Joakim fick smaka nummerplåt.
Joakim verkade lite mör, men klarade sig utan några synliga skador. Hans DBS blev däremot tyvärr bragt om livet.
Första rejäla kraschen på en torsdagsrunda.
Under tystnad följde vi vår fallne kamrat hem.
Det är lätt att glömma mina vänner, men hur kul det än må vara att cykla så är det ingen jävla lek.

16 kommentarer:

oldini sa...

Ouch!
Hoppas du mår bra Jocke!

Martin B sa...

Shit! Hoppas det gick bra med dig Jocke

Mr.J sa...

Det blev en kväll som bjöd på både det ena o andra och inte minst sagt stenhård cykling.
Respekt till dig Jocke som iskallt full av adrenalin bar cykeln på axeln hem.
Vi blev nog alla lite skakiga.
Hoppas du mår bättre idag.

Simon Busk sa...

Tungt! Skönt att du klarade dig jocke, glöm inte att tanten ska betala för din nya cykel! Behöver du låna hoj så har jag en 54 som står och väntar på dig i köpendanmark...

Christofer sa...

Fyfan, det blev en skum runda igår.. jag blev helt slut av den slöa cyklingen från johan till ystadgatan. bakterier, virus, vinter, disträa tankar eller bara för mycket kaffe..
Hoppas du klarade dig utan skador Jocke. Jag har också en ram att låna ut om det skulle behövas.

håll ut. stå ut.

jens.rasmus sa...

hoppas du är ok jocke! som sagt, det viktigaste är att du klarade dig men se till att renault-ägaren betalar för cykeln!!! det har hänt mig två gånger innan att bli påkörd och en gång så stack bilisten...

bröt med chistofer igår, de stelfrusna fingrarna, 10tim arb.dag och ett mål mat tog ut sin rätt. slut på ursäkter,sorry.
all cred till johan dock som lagt en tuff och sprintig runda i ett riktigt göran-kropp-väder.

ska tillägga att jag fick mina cranks,bb,kedja och kedjering idag efter 3 1/2 veckas väntan.
tyvärr har de skickat fel kedjering!!! och nu skickar de tillbaka mina mail när jag försöker nå dem. synd att de har så bra grejer. kort sagt; -ska ni köpa grejer från totalcycling, gör det på eget bevåg och vänta er ingen service.

oldini sa...

Ja ni tog väl uppgifter på den tvärnitande fransyskan hoppas jag?

Trist med prylarna Jens... Då kanske man ska tänka efter en extra innan man beställer därifrån!
Dock undrar jag vad Busken säger om dina svengelska komponenter? :)

Simon Busk sa...

ja men för helvete, det heter ju VEVLAGER OCH VEVARM. Jag ogillar det der engelska snacket för jag blir förvirrad, jag har ju danska, svenska och engelska att hålla koll på. Sen stalkar man ju tyska, italienska, holländska och franska ebay samt kollar runt på japanska yahoo också... så många språk att hålla reda på!

jens.rasmus sa...

oh, förlåt Horace Engdahl...
ja, jag har ju danska som andraspråk då jag är större delen av min vakna tid i kph.
ingen som vill köpa en Miche Advanced
KEDJERING 48"? om jag inte för den utbytt alltså.(den är svart...ihhhh)

Simon Busk sa...

CHAINRING? wtf!? Mer förvrining Tandhjul heter det på danska, drev heter det väl på svenska? Eller fram-drev? FAN vad jag är förvirrad!

Jag kan borga för kvallen bakom mihce pista adcanced tandhjulet, det är plastigt as fuck men det funkar bra håller för det mesta och jag har kört skiten ur mitt dom senaste månaderna och det funkar fint sin plastiga feeling till trots...

/Buska-a-luska

oldini sa...

Klinga fungerar väl utmärkt...

jens.rasmus sa...

ja det gör den säkert men jag är ute efter en mer klassisk look, och i det sammanhanget är den jätteful...
tycker jag.men visst bra shit liksom.

Simon Busk sa...

VÄNNER! Vi måste vända denna negativa trend! Ångest-vargen har bitit i våra strupar och jag känner hur hans tänder sjunker ner i vårat kött, hör hur benen knakar! Låt oss inte låta honom strypa våra luftvägar! Imorse lös solen i köpenhamn och det var många mil av torra vintervägar som låg framför mig. Vi skall enas och vi skall bli ett, nästa torsdag söker busken husrum i malmö. Nästa torsdag skall vi slutföra det episka arbete johan påbörjade! Jag föreslår detta:

Vi samlas och förbrödras/systras en timme innan "match", vi äter middag tillsammans. Busken kommer hem till någon av er och lagar maten. Vi sitter ner, samtalar, värmer våra vinterfrusna själar med gemenskap och sedan ger vi oss ut och kränker vintern. Vi är Pista Malmø, vi spottar motvinden i ansiktet och trampar hårdare!

Anonym sa...

Aj aj aj det där såg illa ut Joakim. Det är tur att du klarade dig utan skråmor, och verkligen synd för cykeln.

Var själv ute för en liten olycka idag. Jag och en nyfunnen dansk pistard var ute och cyklade kring, då jag plötsligt hamnande med hjulet mellan två korsande skenor och drog runt. Resultat: blödande skrapsår på ankel, höft och armbåge samt ömt knä.

Roligt var att sekunden efter jag trillat och ligger ned, kommer dansken farande på arslet precis till vänster om mig..kunde inte låta bli att garva, och vi gick till närmsta bar och tog en öl på såren.

Dagens lärdom: faller en faller alla.

Var säkra där ute!

/Gustaf

Snarkus sa...

Gustaf: Sjukt dalig lardom, jag hoppas verkligen att den inte ar sann! ;D

Ar det nagon som snackat med Jocke och kollat laget?

joakimR sa...

Hej! Tack för all omtanke!! Verkligen ett sympatiskt gäng att krasha med!
Jag höll men känner mig söndertacklad, tackar ramen som tog smällen, hjulet som höll och korgarna som gjorde att jag inte flög iväg..
Nu blir det att cykla in i försäkringssvängen och försöka fiska fram nåt nytt kul att sätta hjulen på! Ses en torsdag!!