Nordvest


Jag och Simpa reppade som sagt Pista Malmö i grannlandet igårkväll, på Jumbos alleycat med monopoltema. Det var tärningen som avgjorde vilken av de sex checkpointsen som var nästa mål, vilket resulterade i att vi var på samma checkpoint fyra gånger. Poäng fick man för att utföra uppdrag på chanskort på varje checkpoint, i vårt fall handlade det om att visa benen för en dansk tant i baren, köpa en öl, göra 10 armhävningar, osv. Extrapoäng kunde man få för att fotografera sig på NV:s enda 7/11 eller plocka på sig menykort från snabbmats"restauranger" i området (2p för vanliga, 10p för läderinbundna).

Så till resultatet: Best out-of-towners och nu när busken har nyktrat till visade det sig att vi kom näst sist...

9 kommentarer:

Jon sa...

Gott kört gubbar!

Men kan Simon verkligen fortfarande kallas för out-of-towner?

Simon Busk sa...

jag är ju faktiskt en in-towner men en out-sider, jag antar att dom löser det med att låtsas som att jag är från utomsoken. Det var hårt, det var snabbt och det var jävligt kul! God mat efter och många öl, me likey! Jag gillar även hur jag ser ut på bilden, svettig, lite dubbelhaka och med stirrande blick, bättre än så blir inte busken!

Simon Busk sa...

btw så var våran placering ett resultat av språkförbistringar, förvirring och fylla. 6 platsen kan jag inte garantera, det jag vet är att vi i alla fall faktiskt vann best out of town och att vi fick mer än 233 poäng!

Anonym sa...

Congratulerar! Vad ni två gjorde med varandra efteråt kan man ju dock fråga sig!

JP sa...

Nån som vill med o köra lite svettig landsvägsmotvind ikväll vid nio?

Snarkus sa...

Äsch, näst sist har man ju fortfarande vunnit lite grann!

Anonym sa...

under tracke bike shop sin 1 års dag ble det brukt et 16 mm... har dette blitt fremkalt???
mvh ole kristian (olek)

Jon sa...

Det är framkallat. Jag kan dock inte se på materialet eftersom jag inte har någon tom spole att rulla upp filmen på.
Men jag kommer att digitalisera det som filmades, så sen dyker det nog upp här på bloggen..

Btw. Det är inte 16mm, bara 8mm..

Anonym sa...

ok.. ble det kult? -ole-