Øver sundet?

TrackBikeShop fyller ett år i sina nuvarande lokaler... TYP och det skall firas med en alley cat. Jag som bor ett stenkast ifrån butiken tycker självklart att det skall firas ordentligt och vill gärna att så många som möjligt av mina pista-vänner från malmö kommer över och visar oss danskjævlar vart skåpet skall stå! Klockan 13.00 börjar signupen (ute på Frederiksberg) så det krävs att man är på hovedbanegården senast 11.30. Dagen kommer bjuda på festligheter som "Swedish Trackstand", "Fast Forward Circles" och min favvo "Beer Race". Min lägenhet funktionerar som värmestuga/klubb-hus under dagen, alla är välkomna! På söndagen fortsätter vi firandet med en tur till ghettodromen i trelleborg, låter det bra?

24 kommentarer:

trashcore sa...

Så exakt vad är swedish trackstand? Hemligt eller?

Snarkus sa...

Jeah, jag tycker det här låter skitfett och bifaller motionen!

Snarkus sa...

Swedish trackstand kanske är med en fot i marken?

trashcore sa...

Snarkus. Jag tänker mig att det har något med snus och avsaknad av hygge att göra? Eller kanske man siktar på att inte stå kvar längre än systemets öppettider? Många möjligheter..

Snarkus sa...

Eller bli alldeles för fulla och pissa på gatorna...

Jon sa...

Man kanske ska trackstand:a i Nyhavn samtidigt som man beställer "En stor stark"?

Hur som helst så är jag down! (förutsatt att det inte regnar)

trashcore sa...

eller, Trackstand utan alkohol kanske?

Snarkus sa...

Simon! Ta til TBS og find ud hvad fanden "Swedish Trackstand" aer for noget! Ellers faar du icke nogen flaeskesvaer og Matilde till morgenmad!

Simon Busk sa...

Fuck mand! Jeg er jo lige varet på arbejde hele dagen, har slett ikke fundet nogen tid til at ringe de der cykel-bude-halloyse-drenger! Det bliver då ikk noegen matilde til morgenmad imorgen! FUUUUUUCK!

Ja, vad är egentligen swedish trackstand? Ska bli väldigt spännande att se!

Jon, det kommer inte regna, du vet det, jag vet det! Kom igen, du vill cykla, du vill vara full i danmark på din stålhäst mitt på dagen samtidigt som ett dansk cykelbud står och skriker i ditt öra att den där trackstanden inte är svensk nok!

trashcore sa...

pah. I demand utförligt fotoreportage för den dumme utlandssvensken.

BTW simon, grym danska du har...

Aron sa...

Jag har suttit på http://fixie-king.dk/wordpress2/index.php och försökt har i en tråd om tillställningen försökt luska ut om vad "swedish trackstand" är men det frågas där också.. det är något ni får ta från Danmark och importera till Sverige med andra ord! Håller med trashcore. Bilder vore fett.

Johannes sa...

Fyfan vilken ångest att man ska jobba hela lördagen, i KÖPENHAMN! Hoppas ni får det över fett och ni är välkommna att säga hej på Pastis på gothersgade lige vid kongens nytorv, där jag hygger mig på lördag.

Martin B sa...

Fan vad det suger att inte kunna vara med en sån här helg...Hoppas ni får en grym dag över sundet!

Christofer sa...

Jag kan bara instämma i bitterheten här över, jag har en familj på besök i helgen och kommer inte kunna hänga på. Ni kommer få en grym helg!

Aron sa...

Christofer, du har väl mer än en cykel vid det här laget? - ta med dig familjen! Hänger läpp jag med då det hade varit kul att trampa med till Trelleborg också. Glöm inte extraslangar och kaffetermos hörrni. Det finns ett långtradarfik på väg in i stan där de har juste mat om man frågar mig. Bra att värma upp med.

Christofer sa...

haha. Bra idé men jag tror att det behövs skjutvapen och hot om att avsluta liv för att mamma skulle sätta sig på en cykel. Men vem vet, hon kanske är skitgrym på Swedish trackstand. Jag får nog ta med henne!

Anonym sa...

Så klart att man får nyss om detta nu, kvällen innan! Klart att jag ska med! träffas vi någon stans innan vi glider över då ja inte har den blekaste vart vi ska. ja bor i helsingborg så ja tar väll tåget ner till er först, någon som har lust att "plocka upp" mig runt malmö c?

Snarkus sa...

Wenzlaff: Jag vet inte om det kanske blir enklare for dig att mota oss i Kopenhamn, sa slipper du punga upp dubbelt sa mycket cash for resan ocksa. Annars kommer jag och Jon motas pa Solde Kaffebar pa Regementsgatan (vid gagatan till Triangeln, fast hoger om Jensens Bofhus om du kommer fran stationen) mellan 9 och 10. Sen aker vi over till TBS forst, och sen drar vi val till rejset. Om du tar taget fran Helsingor sa posta en tid du kommer vara pa stationen i Kopenhamn sa kan vi ju motas upp dar I suppose.

Jon sa...

10:02 går tåget från Malmø C mot sydligare(?) breddgrader!
Väl mött ruff ryders!

trashcore sa...

Ha det gött och lycka till! En tävling i svenskt trackstand i danmark bör ju vinnas av skåningar, eller?

Anonym sa...

Nice!

Jag har lyckats snylta till mej ett tågkort så ja kommer ner till malmö! ja sticker på en gång! :] Ja har även lyckats låna en telefon! är ja inte på Solde Kaffebar innan ni sticker så ring mej på 0733 46 68 00

Anonym sa...

fasen osså! såg just att nästa tåg inte går förens 09:10 dvs jag är framme 09:50 så ja kommer precis till er! hang tight!

Simon Busk sa...

Ja vad är egentligen en swedish trackstand? Svaret är funnet:
Q (1): What is a swedish trackstand???

A (1): You start in a normal trackstand both hands on the handlebars, after 1 min you take half a pedal turn so the other foot is in front, stand there for 1 min and then you take another half pedal turn and release one hand from the handlebar, stand there for 1 min, and then....

Q (2): and then?

Q (3): and theeeeeen?..

Q (3): andthenandthenandthenandthenandthenandthenandthenandthenandthenandthenandthenandthen?

A (1): ...and then you take another half pedal turn, still one hand hand on the handlebar, after 1 min you do a half pedal turn to no hand trackstand, after 1 min half a pedal turn to another 1 min of no hand trackstand and then...

Q (3): and theeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen?

Q (1): So, why is that Swedish style??? Ill dont get it.

A (2): fordi det er dumt og svenskere er dumme. (syns A (1))

A (1): its just becaus you are swedish Q (1), everyone else gets it

Q (4): looks freakin awesome!!!! wish i could be there!....naked

A (3): Don't worry Q (4), we will be thinking of you!....naked ;O)

Q (1): Va konstigt. Jag ar Norsk...kanske forklarar saker och ting annu battre..

A (1): ohh thats why....

Q (1): Japp. Nu ar det sagt.

trashcore sa...

Okej. Så fick man en förklaring till beer racet också, och det låter ju sjukt kul:

Beer Race'et eller Øl Stafetten, foregår således at man køre to imod hinanden. Man starter i den ene ende af polo banen, som er oval, så kører man ind på midten og samler en dåseøl op, hvis man rører jorden skal man stoppe og drikke ud før man må kører videre. Hvis man ikke rører jorden, åbner man øllen og drikker den imens man kører, man skal hele vejen rundt på banen og tilbage til der hvor man samlede øllen op, og det er den bedste tid der vinder.

Fast jag antar att ni har fullt up med att cykla runt och dricka bärs nu..