ronde van retaard 2008


Pista Malmø före start

Det blev en jävligt galen, hård och otroligt rolig helg. Underbart väder, lite kallt men soligt och fint. Vi avverkade 11 etapper under dagen och de varierade från sprängsten, grusväg, skogstigar och en del asfalt. Min utväxling var på tok för hög (52/19), uppförsbackarna var många, långa och överjävliga, nerförsbackarna var läskiga utan broms. Men på det hela ett fantastiskt kul lopp med mycket trevliga människor. Sjukt bra arrangerat av KCR. Själv sitter jag här med gipsat finger och väntar på operation. Efter ca 15 mils cyklande vurpar jag på avenyn och bryter lillfingret, tråkig avslutning på en fantastisk dag.

Fler bilder från oss lär komma, och även utförligare rapporter om äventyret.

Bilder från fredagens sprinttävling finns här.

Bilder från Retaarden finns här

8 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Sjuk respekt på brutet lillifinger Martin.

Snarkus sa...

På internet hittade jag en gps-loggad karta med höjdprofil över bansträckningen! Här är den

Simon Busk sa...

Jag har redigerat ner storleken och formatet på bilderna jag tog, dom finns här: http://www.divshare.com/download/5380788-04e

la upp ett par bilder från polon på fixedgear.se också, jag har fixat till några bilder från retarden som kan slängas upp på bloggen tillsammans med en RR. Hustla bara fram ett login så är jag nöjd!

ps. undertiden jag skrev det här så exploderade nät-agget till min laptop och baterierna är tokiga. vi får se vad som händer med min internettillgång framöver ds.

Anonym sa...

Snyggaste tröjan i cykelvärlden!
Kul att träffa er i Göteborg!

Martin B sa...

simon: skicka din mailadress till pistamalmoe@gmail.com så skickar jag en inbjudan!

Anonym sa...

Ordet blåbär tycks aldrig passat in bättre.

Johannes sa...

Fy fan det var riktigt hardcore, men ocksa det fetaste cykling man nagonsin cyklat. Sjalv sitter jag i ett apsoligt egypten i 39 graders varme och chillar. Stort tack till hela pista fucking malmoe. mattias joel och alla ni andra som inte kom, ni var saknade. Nasta gang kommer vi som sveriges storsta fixie gang(vilket vi redan ar). Har fatt mina ben masserade for 150 spann idag. Haller pa att husta till mig en christianiacykel a`la egypt overfet och riktigt old school. salam al lekom

Anonym sa...

Jag sitter på avstånd i Småland och inväntar Berlinflytten, utan (vettig) cykel och massa skog runtomkring. Mitt avund växer efter att ha läst om era eskapader i norr, det verkade som en perfekt helg. Även så mitt cykelbehov, tror aldrig någonsin jag haft sån cykelabstinens.

Önskat att jag kunnat vara med, något jag ångrar, får helt enkelt sikta på nästa höst istället!

Får jag nöjas med Berlin...

(PS småland bjuder på selle royal sadlar för 20 pix!)

/Gustaf