Retaard hjälmen.


Då var den köpt, retaard hjälmen som jag så dyrt och heligt lovade min kära mor att jag skulle köpa. Efter en provrunda med mina nya 622x28 däck till limhamn och bikemasters, stannade vi till på fridhem för att kolla lite mer efter prylar får jag syn på den. Den helt fantastiska tempohjälmen. Enligt gubben på fridhem har det funnits 2 st och den andra ägs av en dam, som vid ett tillfälle dök upp i butiken med hjälmen på BAKÅFRAM! Personalen flydde bak på lagret för ingen klarade av att prata med damen utan att skratta. Det ser ut som en blandning av fågelnäbb och xxl robin hood år 2050 keps när man har den bakåfram kom vi fram till efter att ha provat. Vi flyttar avfärden så alla kan komma med, till 15.00 eller nåt och då kan vi ju ta uppsamling så nära greger och michel som möjligt. Ät protein, sov bra och peppa för nu är det snart dags...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Oooooh! Snajsigt!

Snarkus sa...

Holy hell! Den där är ju MAGISKT snabb!

Unknown sa...

Väldigt, väldigt snygg!

Simon Busk sa...

johannes, du är en hjälte och en inspiratör av stora lag! imorgon ställer jag klockan på 05.00 för att få ett par timmar på cyklen innan jobbet!

Snarkus sa...

Jag var på Cykelcitys rea idag och köpte skoöverdrag, deras punkasäkraste racerdäck, och 10 slangar, och alldeles nyss körde jag Team Soldes onsdagsrunda i tempo-tempo.

Snarkus sa...

Btw, Greger och Michel: Kan ni skicka era nummer till mig, eller skriva dem här? 0703929743

u sa...

Grymt snygg bild!
Jag tror jag har sett den därnere på Fridhem. Stoppningen/skyddet är nästan lika med noll, eller hur? Den ska i första hand vara aerodynamisk, och i andra hand ska den skydda, lite... Kanske...

Jon sa...

Så du la vantarna på den! Härligt!

Och jag måste säga att det är världsklass på sittställningen Johannes!

Johannes sa...

Man tackar jon, jag har verkligen tränat på ställning. Och hjälmen tilför ändå lite till den tycker jag. Ingen stoppning alls men jag fick med en påse med vadering på köpet, 250:-

Snarkus sa...

Väderutsikten ser lovande ut. Lite kyligt, men inget regn.

Anonym sa...

Den ser helt livsfarlig ut Johannes.
Lycka till alla.

Om inte jag är den enda stackarn som är kvar i Malmö så kanske nån är sugen på lite vild körning i dagarna.

Johan

trashcore sa...

Jäklar så snabbt. snyggt golv med. lite köpenhamnstil över det.

Anonym sa...

Spetsen fram säger jag! Spetsen fram!

Anonym sa...

Glatt!
Tänkte fråga om däcken, är det tub eller kanttråd? Är nämligen på jakt efter 28mm tub.
/Gustav