Köpenhamn

Vår favorithipstervetare bjuder upp till dans:


Visa större karta

Välkomna alla fastnavs, fixie, track, velodrom och bane-cyklister till en cykeldag i Köpenhamn! Lördagen den 2:a Augusti går eventet av stapeln, tid avgör vi lite längre fram (och om det är någon intresserad). Jag tänker mig att det blir en avslappnad hyfsat sightseeing och upplevelse inriktad cykeltur. Inplanerade är stopp för fika/tricksande och bad. Vi kör förbi svenskfavoriter som Christiania, Nyhavn, Christiansborg och Rosenborgs slott! Turen blir nästan exakt två mil och jag antar att den får köras i hyfsat lugnt tempo eftersom att det förmodligen bara är jag som hittar. När vi är färdigcyklade har vi cyklat oss ända fram till min innegård, där tänder vi grillen, mättar våra magar och släcker törsten med dansk-vann (jag menar alltså öl). När vi är mätta och strupen är väl fuktad kan vi så i grupp bestämma oss för om vi vill cykla vidare in i natten, eller låta stålhästarna stå för att promenera till någon av kvartertets många barer. (Från Fixedgear.se)

1 kommentar:

jens.rasmus sa...

jag är fett på... superfint planerad tur!