Brand-X Bike Bag

Varje sommar åker jag upp till mina kära föräldrar i Dalarna och hälsar på. Denna sommar inget undantag. Vanligtvis brukar min flickvän åka med, men detta år tog jag med mig min älskarinna. Hon heter Vivalo Special a.k.a. Vivan, har röd glitterlack och bländande vita Deep-V:s.
Inbiten tågåkare som jag är så visste jag att jag skulle vara tvungen att smuggla ner henne i en någon form av väska för att slippa SJ:s cykelavgift.
Efter ett tags surfande beställde jag en cykelväska från Chain Reaction.
Detta monster sväljer så jävla mycket packning att när jag kom hem berusad klockan 1 på lördagsnatten(tåget gick 7:45 och jag hade ännu inte packat någonting) så proppade jag i min iver ner:
*1 nedmonterad cykel
*2 jerseys
*2 kepsar
*2 par handskar
*1 par cykelshorts
*1 par skor
*1 golvpump
*1 minipump
*1 extra drev
*1 tub smörjfett
*1 extra slang
*1 extra styre
*1 hjälm
*Diverse verktyg

Att fyllepacka en cykelväska som du ska släpa, bakis, först till stationen och sedan genom 2 tågbyten är inte att rekommendera. Jag kan vidare avråda från att ta resten av din packning i en sportbag + budväska. För ska man kunna manövrera denna okristliga skapelse så måste man ha båda händerna lediga(plus några timmar på gymmet skulle heller inte ha skadat).

Men efter att ha skruvat ihop Vivan och kört en liten vända så var allt krångel förlåtet. Vi är båda nöjda med att äntligen fått smaka på lite ordentliga backar.

P.s. För övrigt insåg jag redan i första uppförsbacken att om Pista Malmø ska ha chans till någon etappseger i RvR så lär vi komma på ett sätt att träna backar(och gruskörning för den delen).

3 kommentarer:

Snarkus sa...

Äh, den där packningen tar man ju i ryggfickorna! Bortsett från golvpumpen kanske.. Jag gav mig ut på landet idag på jakt efter branta backar men jag hittade inte mycket av värde. Fast bokskogen var pretty nice, där kan man ju träna grusväg så det ryker. Såhär efter ett första kortpass känns det som att vi kommer sluta DNF annars.

Miss M sa...

JON E ÄKTA!!! JOEL MED!! Ni andra e inte det...

SÅ VET NI!

Martin B sa...

Oh no...!