Skattjackt i Lomma

Vi har länge hört ryckten om en bra cykelbutik i Lomma, och en bra cykelbutik måste ut forskas. Och vad kan var a bättre än en bra kaffe på solde som start på vårat äventyr.
Stärkta av kaffen begav vi oss av på Skattjackt mot Lomma (20/5)
Efter öl och glass stop hittade vi äntligen dit med hjälp av lokalbefolkningen. Lomma beach kommer vi besöka fler gånger denna sommar, då med badbyxor med oss.
Och som ni kan se var resan värd sina möda. Två helt nya retro outfits till löjligt låga priser (kepsarna fick vi självklart på köpet;) ) Dock var de ej säsong för att kolla på all gammal bråte som gömde sig i butikens avgrundsdjupa källar, årets modeller av kärring cyklar blockerade vägen med vi var hjärtligt välkomna tillbaka i vinter.
Johannes kommer att bli farlig på torsdag med den nya extremt snabba outfiten.

8 kommentarer:

Snarkus sa...

Oj jäklar vad snyggt! Hur länge har de öppet om dagarna?

Anonym sa...

till 18 tror jag. ligger mittimot järnvägsstatione i lomma.

Snarkus sa...

Tänkte jag skulle ta en tur dit idag, men utsikterna ändrades så jag lär inte hinna dit förrän tidigast lördag (om de har öppet då). Oh well, den som väntar på något gott osv.

Jon sa...

Fedt nokk!

Lördagstur till Lomma någon?

Anonym sa...

Vilket fint inlägg på bloggen.. och vilken härlig tur i onsdagssolen dessutom!

Får bli ett besök inom snar framtid, dock är lördagen förlagd i annat landskap.

Anonym sa...

det vore riktigt fett med grill och lång tur till helgen..dock kanske lite längre än lomma.(tar ca max 30min dit)

Martin B sa...

jag är nog på en tur till Lomma iaf!

Snarkus sa...

Jag är också på, förutsatt att jag är i gott nog skick. (Har inflyttningsfest imorgon fredag, om någon vill komma så är det fritt fram! Adressen är Spångatan 27 E, tiden är kväll, mitt nummer är 0703929743)