Faceplant 2008


Det svider. Dock inte så mycket i mitt ansikte som i min själ.
Såhär i efterhand så har man en tendens att älta allt som man skulle ha gjort annorlunda.
"Om jag bara hade haft vett nog att inte hänga påsen på styret. Världens mest klassiska faceplant-orsak. Jag borde veta bättre än så.."
"Varför tog jag för en gångs skull inte med mig väska ut? Hade jag gjort det så hade jag aldrig hängt påsen på styret.."
"Varför tvingade jag inte Amanda att ta påsen i sin cykelkorg?"
O.s.v. o.s.v...
Hud läker. Tyvärr kommer mina glasögon, sprillans nya t-shirt & ännu nyare keps aldrig att läka, hur lång tid jag än väntar...
Hud läker gratis. Ett par fungerande brillor är ett måste för mig. Brillor kostar pengar. Fan när blev jag en sån materialist som sätter pengar före hälsa?
Det svider i huden. Det kommer svida i plånboken. Men det som svider mest är dock den där lilla rösten inom mig som säger "Hur kunde du vara så jävla blåst att du cyklade med en stor påse hängande på styret. Du borde veta bättre än så.."

Det värker rejält i handleder, nacke & höger knä så som ni kanske redan gissat så står jag nog över kvällens runda(som för övrigt verkar riktigt fet, jag var peppad som fan + att jag fått nytt styre, ny klinga & nya straps idag).

Förresten, i morgon så hålls Malmös första Critical Mass. Stöd cyklandet i Malmö, kom dit och visa din ståndpunkt.
Samling kl. 18 i rondellen Kristianstadgatan/Parkgatan.

P.s. Cykeln klarade sig bra. En liten reva i sadeln bara..

10 kommentarer:

Martin B sa...

Oj! Fan jag lider med dig Jon. Tur att det inte blev några värre fysiska skador. Och nya brillor svider ju förstås, du har ingen drulleförsäkring som täcker sånt?
Min polare gjorde exakt samma grej (påse i hjulet) för två veckor sen, fast han bröt ett ben i handleden och slog i huvudet med hjälm på. Jag har också cyklat hem från Ica med en kasse på varje sida dinglandes, känns så jävla dumt. Nej, aldrig mer!

Anonym sa...

Oj aj. Det såg ganska illa ut. Har gjort densamma, vurpade precis när jag skulle ta sats och flög över styret. Slog i båda knän och kunde inte gå i trappor på tre dagar.

Trist och beklagar glasögonen.

/G

Dan Stenqvist sa...

Aj aj aj. Du får sitta och hänga i baren på Solde ett par dagar och landa.

Snarkus sa...

Åh fy, tur att inte insidan av huvudet tog stryk iallafall!

Anonym sa...

Ajajajaj...sånt där svider i ett modershjärta att se och höra. Du får väl börja med hjälm om du ska hålla på så där!

Anonym sa...

Host host....Drama-queen...

Snarkus sa...

Ledsen att behöva säga det här, men du missade en grymt bra tur idag! 13 deltagare räknades det till, och efter Volym(-substitutet Nyhavn) drog en tapper skara till Triangelnparkeringen för trackstand, skidtävling och footdown-premiär!

Fredrik Vanek sa...

Jag tycker det är rätt töntigt att ni inte har hjälm. Och korkat. Krya på dig!

Jon sa...

Inte för att det är någon ursäkt, men en hjälm hade inte hjälp i detta fallet. Hade om möjligt tryckt bak min nacke ännu mer...

Hjälm ligger för övrigt #1 på min inköpslista...

Anonym sa...

Jag cyklar väldigt ofta med plastpåse hängandes på styret, jag har aldrig fått in den i hjulet. Kanske för att jag vet om att det kan hända och cyklar inte så fort.

Tänk efter före!