Cykelpolo någon?


Jag passerade denna landhockeyrink(eller vad det nu kan vara?) när jag var ute och gled på Ribban. Det slog mig att den skulle göra sig utmärkt som cykelpolorink! Jag vet att det har snackats lite i klungan om att vi borde testa våra polofärdigheter..
Jag föreslår att alla som är intresserade genast börjar tillverka poloklubbor, hårdplugga reglerna och de som är rädda om sina ekrar kan bygga diskhjul.
Sen när alla börjar känna sig redo så tycker jag vi tar en heldag med polo, trackstands, sprints, footdown, grillning och annat skoj!

Vad säger ni? Någon som är peppad?

9 kommentarer:

d sa...

Du måste skämta,,.. seriöst!!!

Det här börjar ju lika en idrottförening..

Eller så gör vi som i Thrashing.. Hookar upp spikbollar med tillhörande kedja o utmanar varann i dödduell... mycket mer action ju!

Jon sa...

Jag är 100% seriös.

oldini sa...

Låter trevligt. Har dock för mig att det brukar utövas rätt mkt hokky där om somrarna?

Mattias sa...

En Pista Malmö utflykt med trackstand, sprints och footdown är jag me på vilken söndag som helst! Kan ju göras lite var som bara det finns en bit asfalt och en bit gräs i kombination. Kolla intresse bland deltagarna på torsdag? Cykelpolo däremot verkar segt, men man kanske ska prova innan man uttalar sej..

Anonym sa...

Varför inte spela ordentlig cykelboll istället? Bara att "dreva om" cyklarna och köra! Isf kommer jag nog ner och tittar...

MVH

Martin

Snarkus sa...

Polo är jag väl inte galen i, fast det verkar lite kul. Att hänga på en bit asfalt och sprinta och slira lite medan grillen får glöda till sig och ölen ljumna lite i solskenet låter som en jäkla bra idé dock!

Martin B sa...

Jag känner mig spontant inte så pepp på cykelpolo, tycker det verkar lite segt som Mattias sa. Men jag har ju heller aldrig provat på. Men det är alltid nice med initiativ! VI får väl helt enkelt ta och testa och se om det är bra eller anus. Grilla, sladda i gruset, trackstand etc är jag helt med på. Gärna inte en söndag please...

Anonym sa...

Cool cykelklubb! Hur länge har ni cyklat fixed?

Jon sa...

@speedy: Det är lite olika. Själv har jag bara kört sen i januari...