Kaffekatten 2008!



Den 28:e Juni (dvs nu på lördag) smäller det!

Start och målgång sker vid korsningen Ystadgatan/Lantmannagatan som sig bör, och mellan kaffebarerna Solde, Kaffebaren på Möllan, Bar Italia (VH), Melvins, Nesta och Dolce Sicilia (Drottningtorget) bryter helvetet lös!

Vi samlas vid 10:30 och starten går prick 11:00! Den som först skjutit sig med ett skott på var bar vinner äran. Efteråt blir det en avslutande vätskekontroll och kanske en badtur.

Vi kommer behöva ett par funktionärer som kan sköta start och målgång med tidtagning. Varje deltagare kommer få ett "manifest" där kaffebarerna intygar att man varit där. Kaffet kommer vara betalt och klart så att vi slipper stöka med en massa pengar.

Anmälningsavgiften inklusive kaffe kommer ligga på en hundring, och anmäla sig kan man göra i kommentarerna (skriv namn och gärna email) eller på torsdagsrundan. Betala gärna så snart som möjligt (torsdagsrundan dvs) eftersom vi måste förskottsbetala nästan överallt. Anmäl er senast fredag runt lunch så vi kan veta hur många tassar vi ska förköpa!

Ni som inte vet var ställena ligger hittar dem här! (Karta ska finnas på baksidan av manifestet.)

Edit: Kaffebarerna förvarnade, nu är det snart dags!

19 kommentarer:

oldini sa...

Jag är absolut på

Anonym sa...

Jag är gärna funktionär!
Har ju kvälls och nattjobb så jag skulle kunna ta en tur till alla kaffeställena och kolla med dem om det går att fixa. Martin B kanske vill göra en snygg checklista som innehåller varje deltagares namn och kryssas i av personalen?!

Roligt roligt!!!
Kajsa

Joakim sa...

Detta lät jättekul :)

Anonym sa...

Tja! Låter grymt... Hur anmäler man sig? Jag var med er förra veckan på orange hoj... /Kristoffer

Martin B sa...

Fan vad roligt! Har precis kommit tillbaka från lite semester och har cykelabstinens. Jag anmäler mig här och nu. Jag kan absolut fixa en checklista!

Snarkus sa...

Kristoffer: Anmäl dig här eller på torsdagsturen.

jens.rasmus sa...

kul grej snarkus... kan dessvärre inte som sagt. ska du beställa ngt på bens cycle som du snackade om i helgen? bara kollar. oldini är på. så vi styr väl ihop en lista i v eller i början på nästa. trevlig kaffekatt på er!

Anonym sa...

Kaffekatten 2008 kommer nog bli en höjdare, jag är definitivt på /Joel, grön bianchi, var med för några veckor sen och kommer nog kunna hänga med på torsdag.

Anonym sa...

Baren på Möllan är game iaf. Jag och Martin kommer nog kolla med några av de andra imorgon, om någon vill hänga på så skicka ett meddelande till mig eller något, 070 tre nio två 97 fyra 3. - snarkus

Anonym sa...

Ah! Jag som redan bokan in en annan cykelrunda på lördag. Till Koppi i Helsingborg och tillbaks.

Jag får trösta mig med att de kommer drickas Fingersnap Espresso på plats och tas med nyrostad Aricha hem...

Arvid Svensson sa...

Det blir säkert kanon! En enkel espresso på varje checkpoint? Hur många chechpoints kör ni? Jag och en polare cyklade runt i Sthlm för några år sedan och drack en dubbel på ställen vi passerade. Det var en kul idé till en början men den fjärde var obekväm, den femte tog emot, den sjätte fick vi tvinga i oss och den sjunde var ingen lek. Jag cyklade hem (långsamt) och fick feber. Polaren blev också sjuk.

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Idén med checkpoints är ju kanon men, som sagt kaffe på alla ställen? Jag har nyligen på nära håll sett vad för mycket koffein kan ställa till med (VR -08). Jag menar, är det meningen att man s.a.s. måste ”bonga in” på varje kafé med en espresso? Sorry, min mage kanske pallar max tre. Och hur blir det om man kommer samtidigt till kafét, ska man då rusa av hojen och in som värsta orienterare?

Missförstå mig inte, jag gillar precis ALL cykling. Så, får jag bara klart Basson och att jag får till det med jobbet så är jag mer än gärna med – dock max 3 kaffe som sagt.

Får väl återkomma strax om starbetalning.

/Ola

Jon sa...

Då jag har legat hemma i 4 dagar med den drygaste febern i mitt 25åriga liv så känns det som att min spröda kropp är tömd på allt vad energi heter.
Jag har verkligen sett fram emot att få race:a och det tynger mitt hjärta att behöva ställa in.
Däremot ställer jag självfallet upp som funktionär för mina kära Pistas!
Det här blir skitbra Marcus. Riktigt bra jobbat!

För övrigt så säger ryktet att Joel har hårdtränat genom att hänga en cykelkärra med 30kg packning på sin Vivalo och ska tydligen ha klämt 5mil på 2h...

Anonym sa...

Det låter kul. Men jag undrar lite;
- Är banan snitslad så man vet vart man ska eller behöver man ha koll på läget/kaffebarerna?
- Finns det något amatörgäng som cyklar sakta som man kan haka på (med tanke på att min nuvarande kedja bara passar till den lilla klingan fram och att jag knappt kan skidda pga av ett smalt ungdomsstyre utan att slå sönder knäna)?

Eller det är kanske så att CKRM ska bilda ett pensionärsgäng som kommer en timme efter...?

Hur som helst, det låter jävligt kul. Jag ska lobba för att CKRM åtminstone dyker upp med fixiepensionärerna...

/compagno/CKRM.nu

Jon sa...

Tanken är att du själv väljer i vilken ordning du tar checkpoint:erna. Så du väljer själv vilken väg du tar dig fram mellan dom. Lite som orientrering där streetsmarts spelar in :)

Idé till regel:
Dom som inte pallar dricka sin kaffe måste få någon annan(tävlande eller icke tävlande spelar ingen roll) att dricka den för godkänd checkpoint?

Förresten? Varje cat med en gnutta självrespekt delar ut spokecards till deltagarna.
Hoppas inte Kaffekatten är sämre?

Anonym sa...

Skitball att ni gör en sån här grej, och skittrist för mig för jag kan inte vara med :-(

Blir det nån slags reportage om tävlingen här på sidan sen? Givetvis med intervjuer och analys av vägval o.s.v...

Lycka till!

/Petter

Anonym sa...

Är vi för sent på?
CKRM kommer annars gärna med en pensionärsklubb på tre personer...

/compagno/ckrm.nu

Martin B sa...

Lite sent för förskottsbetalningen..men vad fan ni kan ju betala era shots på stället. Tar lite längre tid kanske...Kul att ni är med! Gjorde några extra spokecards som tur var!

Anonym sa...

Kul arrangemang! Hoppas det kommer upp lite bilder här! Jag såg ett par av er susa förbi när jag tog morronkaffet på Möllan. Min egen fixie är nära färdig nu så snart ses vi där ute!