Kaffekatten 2008


Kaffekatten 2008 närmar sig, inte sant? Vad tror ni om den förmiddagen lördagen den 28:e juni? Det har visserligen talats om en tur till Köpenhamn just då, men Köpenhamn kan man ju ta vilken helg som helst egentligen.

Jag har kollat lite på vilka kaffebarer som kan tänkas ingå som checkpoints men en del rekande återstår. Det hade varit perfekt att hitta något bra ställe norr om centrum eller längre söderut, typ i Limhamn.

Lämna gärna förslag, idéer och synpunkter i kommentarerna, nu är det dags att vi tar tag i det här på allvar!

6 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Grymt initiativ! Jag ska hämta mina hjul imorgon! By the way, dyker ni upp...http://teamsolde.blogspot.com/2008/06/test-av-onsdagsspurten.html

oldini sa...

cafe lieto på järnvägsgatan kanske kan vara ett alternativ?

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Kaffe och cykling känns kompatibelt (även om jag fick lite magproblem efter tre koppar när ca 7 mil tillryggalagts i helgens Ringsjön runt), men man blir ju pigg…

I övrigt undrar jag om någon av er skulle vara intresserad av att köpa loss min Eddie Mercxhoj, den är för hög för mig, 58 c-c.

Dock säljs den i sådana fall med nya Mavic Prohjul, sju kransar bak mer lämpat för ss med andra ord. Samt vanligt bockstyre och racersadel alá nyare vibb. (Växelsystemet osv medföljer.) Ramen är en toppfräsch Columbus SLX som är mycket välskött. Ni kan se den här när den är fixed:

/Ola
http://cykelklubbenrodamollan.blogspot.com/2008/05/pride.html

Martin B sa...

Den 28.e låter bra tycker jag! Kaffeställen som jag har tänkt på än så länge: Kaffebaren Möllan, Solde, Bruno, Bar Italia VH, Dolce Sicilia drottningtorget
Känner inte så mycket ställen i utkanten av stan dock

Anonym sa...

Jag är fett på!
/G

Johannes sa...

Gött då bokar vi den 28:e juni. Vi får skissa på en flyer och träffas en dag och prata med kaffe barerna, typ en start avgift på runt 100 spänn och då ingår kaffet. Evt en lite pokal eller medalj? jobbar extra på torsdag så jag cyklar gärna någon annan dag i veckan. johannes