Malmö - Trelleborg - Malmö

Klockan 10 på söndagsmorgonen ringde klockan. Jag kände genast att jag fortfarande var snurrig utav ölen och vodkan från kvällen innan. En halvliter apelsinjuice + en Ipren senare så packade jag väskan med vätska, verktyg, slang samt bananer och styrde kosan mot Möllevångstorget för samling...
Kajsa & Matias hade tjackat karta med skånes cykelleder. Värt.

Färden ner gick via Tygelsjö, Vellinge med en lite avstickare till Höllviken.

Joel fick punktering(igen). Snabbt avklarat.


Efter Höllviken fick vi klämma en sträcka riktigt fin landsväg. Det var många roadies ute som glatt gav oss roadiehälsningen när vi mötte dom. Innerst inne tänkte dom nog att vi var blåsta som körde utan växlar.

När vi kom fram till Trelleborg blev det mat och kaffepaus. Bakfyllan var sedan 3 mil som bortblåst. Sedan raka vägen till resans mål. Velodromen.

Efter att ha lämnat min kamera i pant till en av velodromens grannar så fick vi låna en kvast att sopa bort det värsta glaskrosset med. Halva banan känns under omständigheterna bra. Andra halvan var dock rätt otäck. Att kryssa mellan sprickor, grästuvor, rotknölar och sandhögar gjorde att man inte pallade maxa tempot. Jag tycker det är hög tid för CKRM att få tummen ur och börja ta tag i det här nu..




Trots att vi hade gjort vårt bästa så låg det kvar många små svårsopade glasbitar. Så för att undvika punka blev det inte så många varv innan vi bestämde oss för att styra framhjulen hemåt.

Jägarmix. Viktigt.


Väl hemma i Malmö igen kan jag bara konstatera att till nästa långtur så är det jag som skaffar ett par vadderade cykelshorts...
Tack som fan till Joel, Kajsa och Matias för en av dom roligaste dagarna på länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

årets tur!!;)
vi måste styra upp fler turer i denna stil!

Martin B sa...

Jävla fint det ser ut. Hoppas att det blir nån mer tur ner till velodromen! Då med spett och betong!